Cégautók pórázon

Flottakövetés blog

Hogyan ne bukjunk a céges autólízingen?

Flottazsonglőrködés a kilométerekkel

2019. június 11. - RoadON flottakövetés

A vállalkozások számára számos lehetőség adott, hogy különféle formában autóflottákat tartsanak fenn. Mindenki szeretne jól kijönni a történetből, de az eltérő adottságokból és feltételekből adódóan mindenkinek mást jelent a jó. A legjobb kiindulási alap, ha időben rögzítik a flottával kapcsolatos adatok, így azok mindig naprakészen ellenőrizhetők.

untitled_design_12.png

Trendi operatív lízing

A cégek által az egyik leggyakrabban igénybe vett gépjármű finanszírozási forma, az operatív lízing, melynek legfontosabb jellegzetességei és előnyei között a költségként elszámolható tartós bérleti díj, átlátható, tervezhető kiadások emelhetők ki. A járműveket bérlőnek nem kell erőforrásokat fordítani a gépjárművek üzemeltetésére, lényegesen kevesebb adminisztratív teher nyomja a vállát, a havi bérleti díjakat költségként leírhatja: tulajdonképpen csak annyi a dolga, hogy használja az autót, minden más a flottakezelő feladata.

Érdemes észnél lenni

Bármennyire előnyös ez a konstrukció, azért nem árt arra is odafigyelni, mi van a rózsaszín ködön túl. Egy dolog biztosan, ami tulajdonképpen kettő: alulfutás és túlfutás. A flottakezelési- és autóbérleti szerződések fontos eleme az alulfutást és túlfutást szabályozó rendelkezés. Alulfutás esetén a bérbeadó fizet vissza az ügyfélnek, túlfutásnál pedig az ügyfél fizet a megtett többlet kilométerekért. A Ft/km-ben megállapított kétféle díj között azonban sokszor jelentős különbségek adódnak. Valahol ez érthető is, hiszen az autóbérlési szolgáltatást nyújtó fél ezzel a díjkülönbséggel próbálja meg érvényesíteni azt az értékcsökkenést, amelyet a jármű a túlhasználat során, minden egyes megtett kilométer után elszenved.

Ajaj!

Amikor a szerződést megköti a boldog vállalkozó és a markát dörzsölő flottakezelő, még senki sem tudja megmondani, hogy a vállalkozás által használt járművek az elkövetkező években pontosan mennyit fognak futni. Pláne, ha az előzetes kalkulációkat vastagabban fogó ceruzával írja át az élet.

Mit lehet tenni, ha menet közben látszik, hogy egyes járművek nem fognak beférni a kialkudott keretbe? Hogyan oldható meg, hogy a flotta kihasználtsága is optimális maradjon, de egyik jármű se csússzon bele túlfutásba? Az egyik lehetőség, hogy a sofőrök autóhasználatát korlátozzák, de legalábbis törekednek arra, hogy a szerződésben rögzített kilómétermennyiségnél ne hajtsanak többet a szerződéses időszakban. A másik megoldás, ha a vállalkozás ügyel arra, hogy a járművek futásteljesítménye kiegyenlített legyen. Erre jó megoldás lehet a flottán belüli autócsere a sofőrök között, azaz a többet vezető sofőrök megkapják a kevesebbet vezető sofőrök autóját.

Ahhoz, hogy az egyes gépkocsik által megtett utak adataival számolni tudjon és minden pontosan kalkulálható legyen, érdemes beruháznia a RoadON-ba, melynek funkciói az említett nehézségekre kínálnak hatékony megoldást!

A bejegyzés trackback címe:

https://flottakovetes.blog.hu/api/trackback/id/tr3314888898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.