Cégautók pórázon

Flottakövetés blog

Flottakövetés blog

OBD - A 16 LYUKÚ OKOSCSATLAKOZÓ

2019. április 29. - RoadON flottakövetés

Az OBD (On Board Diagnosis) egy fedélzeti diagnosztikai rendszer, melyet 1988-tól OBD I néven kezdtek el használni az amerikai autókban. Az akkori szabályozás szerint minden olyan rendszert ellenőrizni kellett, mely emissziókorlátozó feladatot látott el és elektromos kapcsolatban állt az irányítórendszerrel. A bekövetkezett és tárolt hibákra egy műszerfali lámpa kigyulladása figyelmeztette a gépjárművek üzemeltetőit.

A megújult diagnosztikai csatlakozót, az OBD II-t 1994-től a személygépkocsikra és a könnyű haszongépjárművekre, 1996-tól a dízelmotoros járművekre is kiterjesztették. Európai megfelelője az EOBD, melynek bevezetését az EU országokban a 98/69/EC irányelv írta elő: megkövetelték a gyártóktól a fedélzeti adatokhoz történő egységes hozzáférési lehetőséget, meghatározták a diagnosztikai csatlakozók kivitelét, elhelyezését, és az adatátviteli protokollok szabályait is.

A trapéz alakú, 16 lábú aljzat ezért ma már minden járműben a műszerfalban vagy alatta, a kormány közelében található, olyan helyen, amely könnyen hozzáférhető és az esetleges sérülésektől védve van. Az OBD2 kimenet járműkövetéshez használt adatain kívül más diagnosztikai információk is hozzáférhetők.

A diagnosztikai eszközök 16 pólusú csatlakozó aljzata

2: J1850 +

4: Jármű test

5: Jel test

6: CAN magas jel

7: ISO 9141-2 / ISO 14230 K-vonal

10: J1850 -

14: CAN alacsony jel

15: ISO 9141-2 / ISO 14230 L-vonal

16: Akku +12V

A bejegyzés trackback címe:

https://flottakovetes.blog.hu/api/trackback/id/tr114793354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása